Nowa funkcja
dzienniki
Prezentujemy Wam nową funkcję na ewolu - dzienniki.
Kim jest nasz docelowy KLIENT ?
avatar Bartek Garbiec   /   18 kwietnia 2017   /   2 minuty

Definiowanie klienta docelowego jest jedna z najważniejszych umiejętności jakie powinniśmy nabyć, jeżeli interesuje nas prowadzenie dochodowego biznesu, który będzie w stanie przetrwać na rynku. Wiemy też, że aż 70% firm upada w 2 lata od dnia założenia, a po 10 latach zostaje tylko 4 % firm na rynku. To niestety jest fakt. Jedna z rzeczy, która pomoże nam dostać się do tych 4% jest znajomość klienta czy też grup klientów do, których chcemy trafić.

Pracując w firmie, która świadczyła usługi konsultingu finansowego mogłem na co dzień obserwować jak bardzo ta wiedza pomaga w prowadzeniu firmy i przekłada się na zdecydowanie lepsze przychody i dochody.

Nieznajomość naszego idealnego klienta w znacznym stopniu utrudnia nam rozwinięcie biznesu. Jest powodem spadku sprzedaży, powoduje przepalanie budżetów reklamowych, ponieważ nie do końca wiemy komu sprzedawać, Więc nasze reklamy są za ogóle i tym samym są niezauważalne. Jest to także powód przez który my jako właściciele biznesu nie rozwijamy swojego potencjału, a skoro nie wiemy jak ma statek płynąc to nie mamy też możliwości automatyzacji naszego biznesu.

Reklama

Branża w jakiej działamy jest nieistotna. Zawsze finalnie chodzi o sprzedaż, ponieważ bez niej nie da się utrzymać firmy oraz pracowników. Poniżej znajdziesz kilka podstawowych segregacji klienta docelowego. Jest to niezbędny krok do analiz rynku na którym działasz. Klienci są podstawa każdego biznesu. Bez rentownych klientów mamy problemy w firmie. Aby lepiej nimi zarządzać możemy stworzyć jeden bądź kilka segmentów klientów. Dzięki temu będziemy wiedzieli kogo chcemy obsługiwać a kogo nie. Naszym najważniejszym hasłem na tym etapie jest : zrozumienie konkretnych potrzeb danej grupy klientów.

Dla kogo tworzymy wartość ?

RYNEK MASOWY. Jeżeli naszym rynkiem jest szeroka grupa odbiorców o podobnych problemach i potrzebach, to nie dokonujemy dużego rozróżnienia klientów. Koncentrujemy się na dużej grupie odbiorców, dostosowujemy komunikację i model reklamy pod daną grupę. Idealnym przykładem jest tutaj sektor konsumencki oraz elektroniczny

RYNEK NISZOWY. Koncentrujemy się tutaj na wąskiej grupie odbiorców. Produkt jest maksymalnie dopasowany i uszyty na miarę potrzeb. Komunikacja tutaj powinna być dostosowywana indywidualnie pod każdego klienta. Inny będzie też model reklamy. Najczęściej ten układ występuje między dostawcą a odbiorcą. Jeżeli jesteś właścicielem tartaku to działasz w niszy, ponieważ Twoim klientem są w większości indywidualni stolarze.

SEGMENTACJA. Taki sposób definiowania klienta dotyczy już większych firm, które dysponują różnorodnością produktów. Komunikacja z klientem jest odmienna w każdej z grup, mimo tego że klienci mogą mieć teoretycznie podobne potrzeby i problemy. Klienci mają podobne, ale nie identyczne oczekiwania. Doskonałym przykładem tutaj bank, który ma pogrupowanych klientów wedle posiadanego kapitału na rachunku. Inne potrzeby ma właściciel konta na którym zdeponowane jest 100 000 zł a inne ten, który zdeponował 500 000 zł. Każdy z nich zainteresowany jest zyskiem natomiast motywy mają inne.

Są to trzy podstawowe segmentację klienta. Występują jeszcze segmentację, które polegają na obsłudze totalnie różnych klientów oraz platformy obsługujące wiele rynków.

Każdy segment klienta możemy oczywiście podzielić jeszcze dokładniej wedle branży. Uzależnione to jest od produktu jaki oferujesz.

W definiowaniu klienta niezbędna jest oczywiście pełna świadomość produktu jakim się dysponuje oraz wartości jakie on wnosi w życie innych ludzi.

Zajrzyj i polub mój fanpage na Facebook, aby być zawsze na bieżąco
https://www.facebook.com/Bartek-Garbiec-1374012952633581/?fref=ts
Powyższy tekst przedstawia wyłącznie prywatne poglądy autora i nie prezentuje stanowiska ewolu

O autorze

avatar
Po jednym z występów podeszła do mnie kobieta, powiedziała mi, że jestem facetem od niezwykłości. I wiecie co? To trafne określenie.

Przedstawiam Ci mój świat. Na kartach tego bloga będę Ci pokazywał niezwykłość tego świata. 
A świat ten znajduje się w każdym z nas.

Dewiza, która przyświeca mi każdego dnia to Ja/Ty zwykły? Niezwykły! Poprzez wystąpienia wydobywam z ludzi ich własną niezwykłość, tą głęboko schowaną, która czeka na odpowiedni moment do ujawnienia się innym. Już wiele lat temu zacząłem zauważać, że każdy człowiek jest wyjątkowy, ma w sobie coś niezwykłego.

Jestem mówcą motywacyjnym, fascynują mnie więzi międzyludzkie, a w szczególności r e l a c j e damsko-męskie. Uważam, że komunikacja między kobietą, a mężczyzną jest jednym
 z najważniejszych fundamentów naszego życia, przecież czy nie jest tak, że dla każde z nas pragnie kochać i być kochanym? Nie znajdziemy substytutu na poczucie bycia potrzebnym drugiej osobie, dlatego tak ważne jest świadome budowanie relacji z ukochanymi osobami.

Zapraszam Cię na spotkanie ze swoją niezwykłością...

Komentarze

Reklama

Inne posty autora

To również może Cię zainteresować

Reklama